18-jarige maakt Apple reclame

" /> Oxfam goes Creative

" />

18-jarige maakt Apple reclame

| Homepage |

Oxfam goes Creative

»

14-11-07

SN Brussels Airlines vliegt de mist in

logoblogkopieVele websites, spots en andere vormen van reclame staan op mijn blog omwille van hun ludieke inhoud of sterk kwaliteitskarakter. Zoals alles in onze wereld is geen enkele sector rozengeur en mannenschijn, er worden dus ook veel slechte reclames gemaakt. De ene is gewoon dom, terwijl de andere de boodschap niet duidelijk overbrengt. De nieuwe imagocampagne van SN Brussels Airlines stort gewoon neer op elk vlak.
U herinnert zich onwaarschijnlijk wel de mooie creatieve startcampagne van deze nieuwe luchtvaartmaatschappij. Eerst de nodige mystery (Waar valt de tut?) en daarna de geboorte van een vliegtuig tijdens hun spot. We merkten duidelijk dat er een nieuwe maatschappij opgestaan was. Een moderne en innoverende onderneming, die samen met Virgin nieuw leven wilde blazen in het Belgische luchtverkeer.

Niemand was verbaast na de campagne van BA, want Virgin staat bekend voor zijn jonge manier van denken. Een mooi plaatje met veel toekomst, maar…

d3786fb1-577c-4539-93b9-80eaf806aafe Vandaag reed ik, op weg naar school, langs een billboard met daarop het breed lachende gezicht van Kim Clijsters met erboven ‘Smile, u bent in goede handen.’ Ik dacht eerst dat het weer om een saaie bankreclame ging. Maar na de bevestiging in de krant, zag ik in de verte iets vaag bewegen. Het was de imagocampagne van SN Brussels Airlines, die compleet de mist in ging. Na een super startcampagne en het jong en innoverend imago dat hiermee hand in hand liep, besluit BA om dat eens lekker allemaal door te sjasse. Fout fout fout! U kunt het oneens zijn, maar geef nu toe, het lijkt meer op een reclame voor een levensverzekering dan voor een vernieuwende luchtvaartmaatschappij. Het doelpubliek is waarschijnlijk grotendeels zakenmensen en de boodschap goede service, maar als iemand mij met zo een smile staat op te wachten, vind ik het toch erg verdacht. Ik maak mij waarschijnlijk zorgen om niks, want BA heeft een onderzoek laten uitvoeren bij 100 klanten, waaruit blijkt dat Kim Clijsters goed in de markt ligt. Excuseer, niks verkeerd over Kim, maar waarschijnlijk heeft BA de eerste beste groep mensen ondervraagt, die ze tegenkwam en hoogstwaarschijnlijk was dit de fanclub. Hoe dan ook, 100 mensen van de totale te onderzoeken groep, is niet representatief genoeg om uw hele IMAGOcampagne op te baseren. BA u stelt zwaar teleur.

Bij Eurosong zouden ze zeggen, SN Brussels Airlines 0 points. (Bron: hBvL)

Commentaren

verdacht ja ze lacht wel wat verdacht met da ene oog toe
Brr ik zoek een andere maatschappij hoor :p

Gepost door: Emily | 14-11-07

:) Aan een mac moet je inderdaad even wennen. Het gebruik ervan leer je snel (gebaseerd op de sleepmethode) het zijn eerder de kleine dingen die je weinig gebruikt die niet makkelijk zijn te vinden. Zoals het € teken, printscreen, ...
Maar ik ben nog steeds zéér tevreden over mijn mac!

Groetjes

Gepost door: Treee | 14-11-07

** Dankje voor je bezoekje aan mijn blogje. Ik zie dat je nog niet zo lang bezig bent en wou je heel veel succes toewensen met je blog!!!!
groetjes

Gepost door: Anita | 15-11-07

*** Kom je heel even een fijne donderdag wensen
Groetjes

Gepost door: Marc | 15-11-07

BA BA = british airways ? :)
Zelf ben ik niet zo te vinden voor reclame campagnes waarin bv's hun opwachting doen...

Gepost door: the Fonz | 15-11-07

*** Hey
Bedankt voor je reactie op ons blog van Triple A (tripleaproject.skynetblogs.be)! De bedoeling van dat blog is eigenlijk om makkelijk te communiceren tussen de studenten en de lectoren... dus als je je afvraagt waarom de teksten er niet uitzien zoals andere blogs, dan weet je nu wat de reden is he :D Ik heb gezien dat je, net als ik, communicatiemanagement studeert. In het hoeveelste jaar zit jij? En moest jij vorige week ook naar het marketingcongres in Brussel? Groetjes,

Gepost door: Sarah | 15-11-07

Mooi gedaan!

Grtz
Sam

Gepost door: Sam | 15-11-07

*** Ik zit ook in mijn laatste jaar en in december wordt het semester afgerond, enkel nog examens doen in januari dan. Daarna heb ik ook twee maanden stage om vervolgens aan ons project te werken.
Het marketingcongres was echt heel interessant, user generated content is een trend en je kan er bijzonder veel richtingen mee uit. Enige ééénorm grote minpunt was het aantal peuters (waarschijnlijk eerstejaars) die het nodig vonden om alles te verpesten. Even een voorbeeld: er werden vliegertjes gemaakt en door de zaal gegooid, er werd gefloten op fluitjes, er werd constant gebabbeld... echt niet te doen. Ik plijt daarom voor een congres dat enkel voor laatstejaars is, die zijn doorgaans iets meer geïnteresseerd in wat de richting allemaal te bieden heeft.
Ik zit momenteel nog heel erg te twijfelen of ik zou verderstuderen. Ik kan in Gent nog een jaar DTP/web bijdoen en dat is erg boeiend, maar als mijn stageplaats me kan aannemen lijkt me dat nog nét iets interessanter. We'll see. Veel succes nog!

Gepost door: Sarah | 15-11-07

Ik zou mij niet bepaald in goede handen voelen als Kim piloot van mijn vlucht zou zijn :-)

Gepost door: Nelson | 17-11-07

De commentaren zijn gesloten.