A few good creative men

" /> SN Brussels Airlines vliegt de mist in

" />

A few good creative men

| Homepage |

SN Brussels Airlines vliegt de mist in

»

10-11-07

18-jarige maakt Apple reclame

logoblogkopieJong geleerd is oud gedaan. De 18-jarige Nick Haley uit Leeds, maakte in zijn vrije tijd een reclamespot voor zijn favorietmerk Apple. Door het grote succes op YouTube, trok het filmpje de aandacht van TWBA/Chiat/Day (officiële reclamebureau van Apple). Enkele dagen nadien ontving hij een mail met daarin het aanbod om samen met hen een professionelere versie te maken. Na een gevoel van ongeloof besloot hij het er toch op te wagen en vloog naar LA.

Het doel van Apple was om het ruwe van de spot te behouden, want dat was het gene wat hun in de eerste plaats aansprak. Het is niet bekend wat de jonge student politicologie ontvangen heeft voor zijn creatie, maar Apple liet weten dat hij ruimschoots vergoed is geweest, samen met heel wat Apple producten en een killer achievement voor op zijn CV. Menig jong Art Director zou groen worden van jaloezie. Goed gedaan mister Haley. Bekijk hier de oorspronkelijke en de remake spot. Momenteel loopt hij al in Amerika, over enkele weken zou hij ook in Japan en Europa te zien zijn. (Bron: NY Times)


Original




Remake

14:50 Gepost door Marnick | Permalink | Commentaren (1) | Tags: nick haley, youtube, apple, reclame, iphone |  Facebook |

Commentaren

The right spirit. Maar dat wisten we al van de Apple-boys. Hou je doelpubliek (in dit geval de opkomende generatie) in 't oog en als ze zelf vol enthousiasme communiceren over je product, waarom hun creatie niet gebruiken... (en er ook voor betalen, natuurlijk). Volledigheidshalve er wel aan toevoegen dat de muziek reeds bestond, evenals het concept. Zo arty inventive is Nick Haley nu ook weer niet. Hij heeft vooral het gebruiksgemak thematisch op een vlotte manier in de clip gestoken. Je krijgt zin om zelf met je vinger over je scherm te gaan bewegen. (vooral niet doen want slecht voor je scherm :-) Wat ons aan gebruiksgemak in het groot te wachten staat - ook al is het dan van Mirosoft :-) is o.a. te zien op http://www.popularmechanics.com/technology/industry/4217348.html?page=3
Anyhow: p.r. op zijn best voor Apple.
Waar wacht je op Marnic, om het ook es te proberen bv. voor Greenpeace op 11.11.11? Of ze je spotje zullen overnemen weet ik niet, maar ze zouden dom zijn er geen melding van te maken. En als het viraal rond gaat... wordt Pechulli druk bezocht. En in de middens van de softe sector zijn er heel wat wiens oogjes zouden opengaan als ze zien hoe jij met je blog bewijst dat reclame ook boeiend kan zijn.
mvg
W.

Gepost door: Yilli | 10-11-07

De commentaren zijn gesloten.