Amnesty Int. TopSpots

" /> 18-jarige maakt Apple reclame

" />

Amnesty Int. TopSpots

| Homepage |

18-jarige maakt Apple reclame

»

08-11-07

A few good creative men

logoblogkopieOp mijn weg door blogland kom ik dagelijks vele mooie posts tegen over allerlei zaken. Ik ben van het principe om deze zaken dan ook niet over te nemen en de eer aan de eerste vinder te laten. Ik neem dus nooit zaken van andere blogs, maar vandaag maak ik een uitzondering. Ik ben dan ook maar een mens:)

Regelmatig bezoek ik de blog van de heer Janso, misschien ken je hem wel van zijn vroegere blog hier op skynet. Hier trof ik een erg grappig filmpje aan over advertising. Eén van de zovele parodieën op de wereldberoemde scène van ‘A few good men’, maar wel één van de beste. Na de aangrijpende en serieuze spots van mijn vorige post, is het nu tijd voor wat ontspanning. Enjoy!


Commentaren

info ik vind reclame ook fascinerend. heb je ooit (is voor uwe tijd) gehoord van een bedrijf dat er trouwens veroordeeld is voor geweest reclame maakt tussen films en series zonder dat men het heeft gezien. deze onzichtbare reclame wordt opgeslagen in het onderbewuste van de mens die wel degelijk daardoor wordt beïnvloed en het aangeprezen goed koopt wanneer hij/zij in de winkel stapt zonder dat men het beseft. zou bij een grote meerderheid zijn invloed hebben.

Gepost door: watje | 08-11-07

inderdaad, je hebt gelijk dat men er wel degelijk wordt beïnvloed, ik moet zelfs toegeven dat ik er mijzelf mee betrap.
het zou interessant zijn om inderdaad eens uw bevindingen over de invloeden te vermelden, wij zullen waarschijnlijk versteld staan hoe gemakkelijk we ons erdoor laten beïnvloeden

Gepost door: vlammeke | 08-11-07

sorry laatste reactie "inderdaad, etc...is dus van mij, vlammeke

Gepost door: vlammeke | 08-11-07

ben benieuwd of we het over hetzelfde experiment hebben, is trouwens ook uitgevoerd geweest tot iemand het had ontdekt: het gaat als volgt: een filmcamera heeft 25 beelden per seconde, bij TV-camera's zijn het 24 beelden per seconde: men laat een del spelen en op regelmatige basis gat men 2 seconden een boodschap in lassen: dus 2sec reclame en 22 sec normaal beeld, dit geeft een flikkerend effect technisch gezien, maar door de traagheid van onze ogen zien wij die 2 seconden beeld niet, maar men heeft wel ontdekt dat men ze wel heeft opgenomen in ons underbewustzein. nu wanneer we naar de winkel gaan en men ziet een rek met dezelfde producten van verschillende merken gaat men onderbewust automatisch (het merendeel van de mensen) grijpen dat men onderbewust heeft gezien tijdens de film (die 2 seconden).
is aangetoond, en men is veroordeeld door het toepassen van dergerlike praktijken, maar hoe gecontroleerd men hé.

Gepost door: watje | 08-11-07

Die van Amnesty International zal inderdaad blijven plakken. Het inbouwen van symboliek mist zijn effect niet. Groetjes.

Gepost door: Gidsjoris | 09-11-07

De commentaren zijn gesloten.