De moderne Sandwichman

" /> A few good creative men

" />

De moderne Sandwichman

| Homepage |

A few good creative men

»

06-11-07

Amnesty Int. TopSpots

logoblogkopieHet reclamefestival van Cannes Lions 2007 ligt al enkele maanden achter ons. Er is zelfs al een dvd uit met daarop alle genomineerde en winnende reclamespots. Maar toch is het de moeite waard om even terug te blikken op één van de uitschieters.

Bij het opstarten van deze blog, heb ik gezegd dat ik als doel heb om jullie te overtuigen van het nut en het leuke van reclame. Hoewel velen dit automatisch associëren met grappige reclames, is dit niet altijd het geval. Integendeel, grappige reclame onthoud je gemakkelijker, maar al snel verlies je uit het oog waar het werkelijk om ging. Op het Festival van Cannes Lions werden een massa goede spots getoond, maar twee daarvan vond ik echt magnifiek. Zowel qua inhoud, boodschap als vorm maakten zij een grote indruk. Ik heb het over de twee spots van Amnesty International France. Onder de slogan, ‘your signature is more powerful than you think’, realiseerden de mensen van TWBA/Paris (executive creative director Erik Vervroege) om mij en blijkbaar vele anderen, kippenvel te doen krijgen. Jullie mogen het oneens zijn, maar ik vind dit twee van de mooiste spots die ik al ooit gezien heb. Ze laten werkelijk een indruk na. Het eerste filmpje won de ‘Gouden Leeuw’ in de categorie film.




Commentaren

Tegenbezoek Bedankt voor je bezoek en reactie op m'n blog.
Ik heb zo ook jouw blog ontdekt en heb er echt boeiende zaken gelezen en bekeken. Zo komt men weer eens in een andere wereld terecht.

Groeten,
Xray

Gepost door: Xray | 06-11-07

Misschien wel, mss ben ik echt wel niet gemaakt voor een prins op een wit paard. Heb het ook zo niet voor paarden. :-)

20 en nog studeren, och da lijkt voor mij zover. Ik wens je in ieder geval enorm veel succes met je studies. Als ik je ooit kan helpen ;-).

Maar allesinds heel erg bedankt voor je reactie en proficiat met je leuke blog :)

Gepost door: :-) | 06-11-07

Ik kwam hier toevallig langs. Heel boeiende verhalen gelezen. Nog een fijne dag.

Gepost door: Annick | 07-11-07

thx voor uw steun op mijn blog, maar je kent mijn verhaal niet, mijn verleden niet, mijn persoon niet. ik waardeer uiteraard uw oprechte steun. mijn vlammetje heb ik nooit gehad en ben ze kwijt gespeeld door mijn eigen stommiteiten (lees angsten) en zij behoord ook niet tot het vagevuur, integendeel, ik kan geen kwaad woord over haar spreken. jij bent nog jong, ik daarintegen.... vandaar nooit meer nog eens...

Gepost door: vlammeke | 07-11-07

reciprociteit .
Wel Marnick,

Je hebt toch al één vorm van reclame aangesproken, merk ik.

Die ouwerwetse 'deur-aan-deur-verkoop'.

Ik wens je een flitsend succes met je Blog.
Je bent jong en je wil nog wel wat ...

Je zal ook merken
dat reclame in de Blogwereld niet zo eenvoudig is.

Iedereen is slechts geïnteresseerd
in zichzelf (hèt product).

En dàt veranderen is niet simpel.
Probeer al je truukjes uit om de cirkel te doorbreken.

Marnick is beter!
Doen!
Succes!

mvg

Uvi

Gepost door: Uvi | 07-11-07

Waw Waw voor filmpje 1 en waw voor filmpje 2 maar vooral toch waw voor filmpje 1.

Gepost door: Adem | 07-11-07

De commentaren zijn gesloten.