30-10-07

GarageTV teistert de BV !

logoblogkopieAl een tijdje worden er een aantal spots getoond van bekende Vlamingen die kwaad worden of schreeuwen van angst, maar nooit werd er duidelijk waarom en voor welk product het was. Tot voorkort de volledige filmpjes werden vrijgegeven en duidelijk werd dat het ging om een reclamestunt van de Belgische self-broadcasting site, GarageTV. Sommige zijn heel leuk en grappig om zien, maar één is echt om van te walgen. Persoonlijk vond ik deze er ook over. Je mag drie keer raden welke ik bedoel.

---------------------->GARAGE TV<-----------------------------

00:19 Gepost door Marnick | Permalink | Commentaren (3) | Tags: garagetv, bekende vlamingen, reclemaspot |  Facebook |

ROKEN IS GEZOND !

logoblogkopieRoken is ongezond! Wie dit nog niet doorheeft na de honderden anti-rookcampagnes, is niet van deze wereld. Of het wat uithaalt is een andere zaak. Sommige onderzoeken beweren van wel en andere beweren juist het tegenovergestelde. Toch lijdt de tabaksindustrie eronder, dit komt meer door de wettelijke rookverboden dan door de campagnes. Een heel leuke campagne, die wel eens het tegendeel kan bewijzen, is Nico Market. Ik ga niet omschrijven hoe ze het precies aanpakken, maar laat het je gewoon ontdekken. Have fun!

---------------------->NICO MARKET<-----------------------------

00:11 Gepost door Marnick | Permalink | Commentaren (0) | Tags: nico market, rokenverbod, roken, tabak, reclame, campagne |  Facebook |

Met ING naar WC !

logoblogkopieEen drukke agenda belet mij vaak om op regelmatige tijdstippen mijn blog aan te vullen. Het is nu weer even geleden, maar ik ben jullie helemaal niet vergeten. Als straf, post ik vandaag 3 nieuwe items om de verloren tijd een beetje goed te maken. Mijn excuses!

Wie heeft er ooit beweerd dat het bankwezen een saaie sector is? ING, u weet wel de oranje leeuw, die je centjes beheerd, heeft een originele manier bedacht om zijn nieuwe bankkaart te promoten. Interactieviteit is hot. Kijk maar naar mijn post van Arcade Fire en Axe. Zo hot, dat zelfs de banksector er kaas van gegeten heeft. Nooit geweten dat online kakken zo’n ervaring kon zijn.

23-10-07

Pimp my PC !!

logoblogkopieVorige jaar hebben de mensen van lerarenopleiding onze richting gevraagd om voor hun computerproject een origineel promo/voorbeeldfilmpje te maken. Het filmpje moest gaan over het in elkaar steken van een computer. Samen met enkele collega's hebben we de koppen bij elkaar gestoken en zijn we beginnen filmen. Sinds kort is hun website online en is ons filmpje klaar voor het grote publiek. Vergeef ons voor eventuele fouten tegen de beeldtaal, maar door een minimum aan tijd en middelen zijn deze er ingeslopen. Voor de geïnteresseerde, ik ben de kerel met de oversizede klok rond zijn nek.

---------------------->PIMP MY PC<-----------------------------

19:38 Gepost door Marnick | Permalink | Commentaren (2) | Tags: pimp my pc, pc, pimp, promo, filmpje, xios |  Facebook |

18-10-07

Eerste interactieve videoclip

logoblogkopieIk heb het al eens in één van mijn eerdere posts gezegd, online communicatie wordt steeds populairder. De Canadese rockband Arcade Fire beleeft momenteel zijn grote doorbraak en wou daarom ook uitpakken met iets uniek. Uniek is wel een groot woord, want Axe Feather deed het hun al voor. Toch een aardig vindingrijke manier om je band in de kijker te zetten. In de clip van het nieuwe nummer, Neon Bible, bepaalt de kijker zelf hoe zanger Win Butler beweegt. Helemaal vrijspel krijg je niet, maar er valt toch aardig wat te ontdekken. Probeer het eens.
(Het kan soms wel even duren voor dat de clip begint of de site geladen is, maar het loont de moeite.)

-------------------->ARCADE FIRE<----------------------------


Voor mensen, die niet zo voor interactiviteit zijn te vinden, de gewone videoclip.

16-10-07

Sterk staaltje Biting Back

logoblogkopieVoor vele dieren is afgelopen weekend een vruchtbare tijd geweest. Drie Scapa winkels en één Escada shop werden geplaagd met een bloederige campagne. Bite Back heeft een guerrilla actie op poten gezet tegen het verkopen van bont. Netjes vragen hoort niet meer bij de mogelijkheden, ware shocktherapie voor winkelhouders is het alternatief. De actie startte om 13 uur aan de Escada winkel in Antwerpen. Zeven actievoerders droegen bontjassen en een zak over hun hoofd met een letter erop. Als ze in de juiste formatie liepen spelden ze ‘schande.’ Andere lieten bloederige foto’s zien van levend gevilde dieren. Ook passanten werden betrokken in het hele gebeuren.


Bite Back heeft met deze primitieve campagne duidelijk gemaakt dat mensen overtuigen niet altijd duur en grappig moet zijn, maar doodgewone confrontatie met hun zelf al genoeg is. Bite Back is volgens mij de meest succesvolle campagne, die we de afgelopen maand al gezien hebben. Welke onderneming kan zeggen dat op de dag van zijn actie meteen de hoofddoelstellingen behaald werden. Twee van de winkels ging stoppen met bont te verkopen en eerder al gingen winkels zoals McGregor en Gaastra hun voor. Bite Back


1172502470

23:06 Gepost door Marnick | Permalink | Commentaren (0) | Tags: bite back, bont, dierenleed, antwerpen, campagne, winkel |  Facebook |

15-10-07

Peter Van de Veire ft. Osama Bin Laden



Mysterieuze geluiden en ruimtereizen voor amateurs, Q-music heeft ons al verrast met tal van acties. Tijdens de populairste ochtendshow van Vlaanderen, vonden Deckers en Ornelis telkens weer een nieuw ludiek idee om hun prime time succes te verzekeren. De populariteit van Studio Brussel liep hierdoor niet in een stijgende lijn. Maar stoer zoals ze zijn, blijft Stu Bru niet bij de pakken zitten en heeft sinds kort actie ondernomen.

StuBru heeft het team van de Mortierbrigade onder de arm genomen en zijn aan een grootste campagne begonnen. 7.500 euro bedraagt de beloning voor wie ‘het hol van Peter Van de Veire’ als eerste weet te vinden. Het begon allemaal op 15 oktober omstreeks 06u00 met een toespraak van onze goede vriend Osama, waarbij Peter Van de Veire even van achter het gordijn kwam piepen. Momenteel zit hij ergens, in ware Saddam stijl, ondergedoken in een hol met 7.500 euro onder zijn kont. Elke morgen tussen 6 en 9 zend hij vanuit deze geheime locatie de Grote Peter Van de Veire Ochtend Show uit. Wie goed luistert en alle tips weet te ontcijferen, zal zijn schuilplaats vinden en als eerste op de toeter kunnen duwen. Een heel leuk idee, maar echt origineel is het niet. Ik hoop voor Peter dat de Bin hem niet zelf komt zoeken.

Surf voor meer informatie naar Studio Brussel

Hier kun je nog eens twee van de 6 spots bekijken.